Årsmöte och namnändring till Lövångerbygdens Utveckling

I går hade Lövånger Utveckling årsmöte. Drygt 20 personer representerande nästan hälften av våra medlemsföreningar besökte årsmötet för Lövånger Utveckling som numera heter Lövångerbygdens Utveckling. Vi vill med namnbytet bättre framhäva att föreningen arbetar för hela bygden. Mötesordförande var Jan-Erik Pettersson, Bissjön.

Vi har haft ett aktivt år. En förstudie för cykelled Lövånger-Haparanda har startats med hjälp av anslag från Mare Boreale. Planering för att anlägga odlingslotter nedanför Kyrkan är igång. Vi har gett ett bidrag till Folkets Hus föreningen på 50.000 till Digital Bio. Många skrivelser har gjorts angående kyrkstaden, belysningsfrågan vid E4 m.m. Lövångers Turisttidning har getts ut.

Avgående Gudmund Fahlén och Allan Ohlsson var inte på mötet men tackades för allt jobb och engagemang de har lagt ner i föreningen med en stor applåd och presentkort.

Evy Andersson blev omvald som ordförande och vi hälsar två nya ledamöter välkomna. Sven-Olov Andersson och Joel Åstrand (som även tillhör webbgruppen).

Efter årsmötet bjöd föreningen på god smörgåstårta från Saidy´s. Tack alla för ert engagemang!